Sayfalar

26 Şubat 2011 Cumartesi

Solomon Islands, Emergency Architects Australia

Yerleşimlerde mekanların çeşitli sebeplerle terk edilmeleri yada acil gereksinimler sebebiyle kalitesiz kentsel dönüşümlerin yapılması kötü fiziksel çevrelerin oluşmasına zemin hazırlamaktadırlar. Özellikle deprem, tsunami, yangın gibi afetlerde zarar gören yapılar yada yerleşim alanları yeniden tasarlanıp, düzenlenmeleri gerekirken aynı zamanda yerel halkın gereksinimleri doğrultusunda belirli bir zamanda ve fonksiyonu karşılar şekilde yaratılmalıdırlar.Yerleşim tarihindeki bu dönüm noktalarının, mimarlara, kent plancılarına ve peyzaj mimarlarına
önceden deneyimlenmiş tasarım alanları açtığını, bu alanlara heyecanla ve profesyonel olarak yaklaşılması gerektiğini düşünüyorum. Aksi bir tutum mimari kaygı taşımayan, tamamen fonksiyona cevap veren çözümler çarpık kentleşmeye yol açmaktadır.
Emergency Architects Australia'nın Solomon Adalar zincirinde, 2007 yılında meydana gelen Tsunami Felaketi için gerçekleştirdiği projeyi bu kapsamda sizlerle paylaşmak istiyorum. Öncelikle sizlere EAA ve projelerinden bahsetmek istiyorum.
EAA,çalışmalarına nisan 2001'de kuzey Fransa'da başladı. Konseptlerini oluştururken komşularının sel yüzünden zarar gören yapısının onarımından ilham aldılar. 19 ülkede çeşitli projelerle, farklı nedenlerle zarar görmüş populasyonlara yardım ettiler. Tasarımlarında yerel malzemeyi ekonomik ve uzun ömürlü olması sebebiyle tercih ettiler. Takımın bir başarısıda, felaket bölgesindeki yerel yönetimlerle etkili bir kordinasyon kurmak ve yardım fonlarını toplamak.

Solomon Adalar Zinciri'ndeki Projelerini 4 grupta inceleyebiliriz;

a)2008 Ghizo Adası Okul Projesi:


EAA 2007 yılında bölgede verdiği eğitimlerle başladığı projeye, kendilerinden Eğitim Bakanlığı tarafından istenen okul projesiyle devam etti. yerel malzeme olan ahşap ile sınıf prototipleri geliştirdiler. Bu prototiplerle il olarak Ngari halkına Lise amaçlı bir bina yapıldı. Bina tek katlı ve 2 bölümden oluşmaktadır.













b)2009-10 Ghizo Adası Okul Projesi 2:

EAA önerdiği prototipleri devam ettirerek öğrenci yurtları ve personel evleri inşa etti.












c)2009-10 Öğretmen Evi Projesi:

EAA genç nesili eğitmek ve topluluğu gecekondu kamplarından döndürme umuduyla 5 öğretmen evi inşa etti.









d) 2009-11 Tuvalet Projesi:

15 üniversite öğrencisinin çalışması ve topluluğun da yardımı ile EAA hava sikülasyonuna sahip, çukur sistemli tuvaletler yaptı. Öğrrenciler 7 bölgeye ayrılıp 2 hafta içerisinde 2 tuvalet inşa ettiler.Proje gerçekleştirilirken olabildiğince yerel halka eğitim verildi. Topluluk dışarıdan bir yardım olmadan her sene bu tuvaletlerden yapmaya devam ediyor.






Emergency Architects Australia'nın özellikle afet yerlerinde çalış mak konusunda donanımlı, yapılı çevre uzmanlarını bölgeye gönder dikten sonra yerel halkın ihtiyaçlarına odaklanarak, yerel ve küresel örgütleri başarılı bir şekilde koordine etmesini, ayrıca tasarımlarda mevcut kentsel dokuyu yerel malzemelerle tekrarlamasını kaliteli bir çevre oluşumu ve afetzedelerin yaşam standartlarının yükselmesi açı sından başarılı buluyorum.

Ayrıntılı bilgi için:



















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder